blog2

5 RAONS PER INCLOURE EL SALMÓ A LA TEVA DIETA

Freskibo | 08 May 2018 | Blog, Consells nutricionals

El salmó no és només un dels peixos blaus més gustosos de la nostra gastronomia, sinó que també és un excel·lent aliat per tenir una salut de ferro. Cada vegada són més els nutricionistes i els experts en salut que recomanen incloure el salmó a la nostra dieta entre dues i tres vegades per setmana, i això es deu, en bona part, a la gran quantitat de beneficis que el peix blau aporta al nostre organisme.

 

Vols saber per què hauries incloure el salmó a la teva dieta? Et donem 5 raons que faran que vulguis tenir aquesta joia del mar sempre a mà!

 

Alt contingut en àcids grassos Omega 3

 

El salmó és conegut per ser un “superaliment” per a la nostra salut. Això es deu al fet que és un dels aliments amb un major percentatge d’àcids grassos Omega 3, un tipus de greixos saludables que el nostre cos no pot produir per si mateix i que ens ajuden a mantenir-nos sans i equilibrats, disminuint els nivells de colesterol i reduint el risc de patir malalties cardiovasculars.

 

Els estudis són clars al respecte: consumir peixos rics en Omega 3 com el salmó, redueix els nivells de tensió arterial en persones hipertenses, redueix els triglicèrids i prevé la formació de coàguls.

 

Font de vitamines i minerals

 

Un altre dels grans beneficis del salmó és el seu alt contingut en vitamines i minerals, com fòsfor, potassi, magnesi, seleni, iode, vitamina B i vitamina D. Precisament aquesta última vitamina és essencial per mantenir-nos sans, ja que una deficiència d’aquesta vitamina es relaciona amb un major risc de patir malalties cardiovasculars, esclerosi múltiple i artritis, entre altres malalties.

 

Baix contingut calòric

 

Com la majoria dels peixos, el salmó és baix en greixos i també conté un baix contingut calòric. Això el converteix en un bon aliat tant per seguir una dieta equilibrada com per baixar de pes. De fet, una ració de 100 grams de salmó conté entre 160 i 200 calories i 11 grams de greix, la majoria saludables.

 

Redueix el risc de patir depressió

 

S’ha demostrat que menjar salmó regularment pot reduir el risc de patir depressió i fins i tot evitar el deteriorament cognitiu en adults majors, així com prevenir malalties mentals segons un estudi liderat per Carmine Pariante, investigador del King ‘s College de Londres. A més, incloure el salmó en la nostra dieta durant l’embaràs o en la lactància, pot augmentar la capacitat d’aprenentatge i rendiment acadèmic en els més petits.

 

Ajuda a descansar millor

 

El salmó és una excel·lent font de triptòfan, un sedant natural que augmenta la somnolència i ens ajuda a escurçar el temps que necessitem per quedar-nos adormits. Recorda que dormir és una activitat essencial per recuperar l’energia i sentir-nos sans.

 

Què et semblen els beneficis del salmó per a la teva salut? Si vols una manera fàcil, senzilla i nutritiva de menjar salmó i aprofitar al màxim tots els seus beneficis, et convidem a provar totes les nostres varietats Freskibo: des de les hamburgueses marineres de salmó i lluç, fins als nostres lloms de salmó o les receptes exprés de salmó a la provençal i a les fines herbes que podràs tenir a punt en només 3 minuts. Menjar sa i equilibrat mai no havia estat tan fàcil!