img1

MEDITAR DAVANT DEL MAR: UN REGAL PELS 5 SENTITS

Freskibo | 08 May 2018 | Blog, Propostes d'oci

El mar ens dóna tot el que necessitem per nodrir el cos, però també la ment. Per això volem proposar-te una experiència única pels cinc sentits: meditar davant del mar i connecta perquè puguis fer una mica de pausa al dia i carregar energies.

 

A continuació et descobrim tots els beneficis que té la meditació per al cos i la ment, i t’expliquem com meditar davant del mar pas a pas. T’animes a provar-ho? Et garantim que repetiràs!

 

Els beneficis de meditar davant del mar

 

La meditació és una pràctica cada vegada més habitual en el nostre dia a dia. Lluny van quedar aquells temps en què la meditació s’associava als monjos del Tibet, i cada dia són més els que dediquen uns minuts del seu temps a desconnectar de l’enrenou diari i posar una mica de calma a la seva rutina.

 

Meditar té molts beneficis: relaxa el cos i la ment, ens ajuda a connectar amb el nostre jo interior, produeix una onada de benestar i augmenta els nivells d’energia. També té grans beneficis cerebrals: segons un estudi realitzat per Harvard, meditar incrementa la motivació interna, ajuda a construir un sistema immunològic més fort, desperta la ment, indueix al bon humor i allunya la negativitat.

 

I encara que es pot meditar gairebé en qualsevol lloc, està comprovat que fer-ho a prop del mar encara potencia més els efectes de la meditació.

 

De fet, segons el biòleg marí i autor del llibre Blue Mind, Wallace J. Nichols, observar una gran quantitat de color blau ens indueix a un estat meditatiu, que es caracteritza perquè ens aporta calma, pau interior i un sentiment de satisfacció amb la nostra vida, en general. També ens ajuda a allunyar els pensaments negatius, dir adéu als hàbits de vida poc saludables, enfortir l’autoestima i resoldre problemes.

 

¿El millor de tot? No importa si no has meditat abans perquè qualsevol pot fer-ho: només has de seguir els passos que et compartim a continuació.

 

Com meditar davant del mar pas a pas

 

1. Tria el millor moment per a tu. El primer que has de saber és que qualsevol moment del dia és bo per meditar davant del mar: durant un dia de platja, mentre fas un passeig o en qualsevol moment de tranquil·litat. Si tens l’oportunitat, prova de practicar la meditació durant l’alba o el capvespre per potenciar encara més els seus efectes.

 

2. Vesteix roba còmoda. La roba és un dels aspectes més importants per meditar, així que sempre que et sigui possible tria roba còmoda i flexible que no t’estrenyi i no passis fred ni calor. A més, mirar de portar una tovallola o una manta; t’ajudarà a estar més còmode.

 

3. Busca un lloc tranquil. Un dels avantatges de meditar davant del mar és que tan sols estant a prop seu podràs experimentar una sensació de calma i tranquil·litat. Però si, a més a més, busques una zona tranquil·la i allunyada del soroll, això et permetrà escoltar el soroll natural de l’entorn i potenciar encara més els efectes de la meditació.

 

4. Posa’t còmode. Col·loca la tovallola o la manta al lloc que hagis triat, preferiblement prop de la riba, i seu en una posició còmoda relaxant cada múscul del teu cos (encara que si ho prefereixes, també pots tombar-te). Després, tanca els ulls, agafa aire profundament i ves deixant anar l’aire a poc a poc mentre vas prenent consciència.

 

5. Atura els pensaments. Gaudeix del moment sense pensar en res més. Aquest és un moment per a tu, així que relaxa’t i escolta el so del mar i de les ones, respira l’olor de sal, sent l’aroma de la sorra mullada i deixa’t portar per totes aquestes sensacions. Si ve algun pensament a la teva ment, deixa-ho anar.

 

6. Incorpora’t lentament. Queda’t uns minuts en aquest estat de relaxació, sentint la connexió amb el mar. Idealment, entre 10 i 20 minuts són suficients per experimentar els beneficis de la meditació però el més important és que escoltis al teu cos i tornis quan t’ho demani. Quan ja et sentis relaxat, mou lentament cada part del teu cos, obre els ulls i incorpora’t.

 

T’animes a provar la meditació davant del mar? Pots fer-ho sol o acompanyat! I sens dubte, és una forma molt senzilla i pràctica d’experimentar els beneficis de la meditació. Ja ens explicaràs què et va semblar!