20180809_Freskibo_Blog

Peix blau vs. peix blanc: propietats, diferències i beneficis

Freskibo | 10 August 2018 | Blog, Consells nutricionals

Sentim molt parlar de peix blau i peix blanc, però realment coneixem les propietats, diferències i beneficis de cada tipus de peix? En aquest article us ho expliquem de manera breu per sortir de dubtes.

 

Què és peix blau i què és peix blanc?

 

El percentatge de greix influeix lleument en el color del peix i determina la seva classificació. Si la peça té més del 5% de greix, és peix blau. Si té menys del 2% de greix, es tracta de peix blanc. Entre el 2 i 5% hi ha una categoria intermèdia.

 

Tipus de peix blau i blanc corrents

 

Peix blau: tonyina, salmó, seitó, sardina o verat, entre d’altres.

 

Peix blanc: bacallà, lluç, turbot, rap o llenguado, entre d’altres.

 

Les propietats de cada tipus

 

El peix blanc és baix en calories i greixos. Aporta una quantitat alta de proteïnes de qualitat. També destaca pel seu contingut alt en vitamina D i minerals com potassi, calci, fòsfor, ferro i iode.

 

El peix blau aporta més contingut energètic i gras que el peix blanc, però cal destacar que entre els seus greixos abunda la presència d’omega 3, àcid gras de qualitat. Igualment aporta proteïnes de qualitat, bones dosis de vitamines B, A i D i minerals com calci, potassi, sodi i fòsfor.

 

Diferències i beneficis entre el peix blanc i blau

 

El peix blanc és més baix en greixos i calories, però el blau té més proteïnes de qualitat i absorbeix de manera fàcil -per ser més gras i calòric- els tòxics. El peix blau té més greixos, però destaca per tenir una alta proporció de greixos insaturats, com l’omega 3, bons per al sistema cardiovascular.

 

La clau està en alternar

 

Com veiem, ambdós peixos aporten molts beneficis per al nostre organisme i són essencials per a la nostra combinació. El millor? Alternar els dos tipus de peix en els diferents àpats de la setmana. Tant el blanc com el blau són bons i tots dos han de formar part de la nostra dieta. De fet, els experts en nutrició recomanen menjar tres o quatre racions de peix cada setmana.

0 Comments

Leave a Reply

Your email address will not be published.