Les salses són el complement perfecte per acompanyar les nostres receptes de peix. Però també poden ser el gran problema del plat. Lligar una salsa que enalteixi i potenciï els sabors del peix és la clau en cada plat. Avui al blog de Freskibo us proposem 5 salses per acompanyar un plat de peix, comencem!

 

Salsa Tàrtara

Ingredients:

  • Oli d’oliva
  • Ous
  • Sal
  • Tàperes
  • Cebollí
  • Mostassa de Dijón
  • Cogombrets
  • Cebes
  • Llimones
  • Julivert

Preparació:

Començarem fent la maionesa, en podem fer servir de pot però si tenim temps millor fer-la nosaltres mateixos. Trenquem un ou i l’aboquem en un pot de batedora amb un raig de suc de llimona, un pessic de sal i 250 ml d’oli d’oliva. Ara ve el moment crític, introduirem la batedora reposant al fons del pot i començarem a emulsionar. És molt important no moure la batedora fins que s’hagi espessit, sinó se’ns tallarà. Una vegada hagi agafat forma, mourem la batedora suaument de dalt a baix fins a aconseguir la textura desitjada.

Amb la maionesa llesta procedirem a picar 30 grams de cogombrets, un grapat de tàperes i 1 ceba, ho afegirem tot i remourem per barrejar tots els ingredients. Acabarem la salsa afegint una branca de julivert i de cebollí ben picades. Aquesta salsa combinarà perfectament amb lloms de salmó Freskibo a la planxa.

 

Salsa de cava

Ingredients:

  • Cava
  • Oli d’oliva
  • Xampinyons
  • Brou de peix
  • Nata per cuinar
  • Cebetes
  • Pebre blanc
  • Sal

Preparació:

El primer pas serà picar una cebeta i escalfar-la amb un raig d’oli d’oliva. Quan la cebeta hagi agafat una tonalitat transparent, procedirem a afegir 100 grams de xampinyons. Ho deixarem a foc lent uns minuts més. El següent pas serà abocar dos gots de cava i ho deixarem reduir a foc mig. Quan el cava s’hagi reduït hi posarem dos gots de brou de peix i ho deixarem reduir a foc mig. L’últim pas serà afegir 250 ml de nata per cuinar i esperar a foc mig fins que la salsa tingui la textura desitjada. Corregirem de sal i ja podrem servir. Aquesta salsa pot acompanyar filets de lluç o de salmó Freskibo.

 

Salsa Mussolina

Ingredients:

  • Ous
  • Mantega
  • Nou moscada
  • Llimona
  • Nata
  • Pebre negre
  • Sal

Preparació:

Començarem barrejant en un caçó: 4 rovells d’ou, 150 grams de mantega, un pessic de sal, un altre de pebre negre i un parell de cullerades d’aigua. Quan els ingredients s’hagin barrejat posarem la salsa al bany maria. Quan l’aigua porti un parell de minuts bullint ho traurem del foc i continuarem removent. Afegirem 100 grams de mantega i remourem fins que es torni a espessir. Tornarem a posar la salsa en bany maria i afegirem el suc de mitja llimona i rectificarem de sal. Al cap d’un parell de minuts traurem la salsa del bany maria i abocarem uns 150 grams de nata. Remourem contínuament fins que la salsa estigui ben lligada. Acabarem ratllant una mica de nou moscada. La salsa mussolina és l’acompanyant perfecta per combinar amb lloms de salmó Freskibo.

 

Salsa Allada Gallega

Ingredients:

  • Oli d’oliva verge extra
  • All
  • Pebre vermell dolç
  • Pebre vermell picant

Preparació:

Aquesta recepta és tan senzilla com deliciosa. El primer pas serà tallar en làmines, no massa fines, 5 dents d’all. En una paella posarem 6 cullerades soperes d’oli d’oliva i els alls laminats. Deixarem la barreja reposar durant 24 hores, així l’oli agafarà el gust i aroma de l’all. El següent pas serà escalfar l’oli i l’all a foc mig i remoure constantment. En aquest pas hem d’anar amb compte que no es cremin els alls. Quan estiguin daurats els podem treure del foc. Quan l’oli estigui fred, ens hem d’assegurar que s’ha refredat per complet, afegirem una cullerada de pebre vermell picant i una altra de dolç. Remourem per integrar els pebres a la salsa i ja podem servir. Aquesta fàcil i deliciosa salsa es serveix acompanyant peixos blancs com el lluç Freskibo, el bacallà Freskibo o filets d’orada Freskibo.

 

Salsa Rouille

Ingredients:

  • Pa blanc
  • All
  • Xili picant
  • Ou
  • Oli d’oliva
  • Safrà
  • Sal
  • Vinagre

Preparació:

Començarem escaldant uns brins de safrà amb mig got d’aigua a foc fort. Quan el safrà hagi tenyit l’aigua xoparem un parell de llesques de pa blanc sense crosta. El següent pas serà batre tots els ingredients. En un pot posarem les dues llesques ben xopes, 5 dents d’all picats, 2 rovells d’ou i un xili picant. Ho triturarem tot amb la batedora a velocitat lenta i afegirem a poc a poc 40 ml d’oli d’oliva i un raig de vinagre. Quan la textura sigui la desitjada corregirem el punt de sal. La salsa Rouille casa a la perfecció amb peixos blancs i mariscos: com llagostins cuits Freskibo o filets de lluç, bacallà, llobarro o orada Freskibo.

 

Aquestes són les nostres propostes de salses per acompanyar els plats de peix. Però segurament tu tens una salsa deliciosa que combina a la perfecció amb el peix. Comenta-la i la provarem.

 

Bon profit!