beneficis del peix

Els beneficis del peix en el rendiment escolar

Freskibo | 06 September 2018 | Blog, Consells nutricionals

Som el que mengem. Aquesta famosa i contundent cita de l’antrop√≤leg alemany Ludwig Feuerbach, encara que no estava orientada al camp de la nutrici√≥, √©s una sent√®ncia totalment v√†lida i vigent. Els nutrients que ingerim afecten de forma vital el desenvolupament del nostre organisme, tamb√© abans del naixement. Segons un estudi coordinat per la Universitat de Granada, l’alimentaci√≥ de l’embarassada afecta de forma significativa en el desenvolupament cognitiu i f√≠sic del fetus. Aquest fenomen es repeteix durant la inf√†ncia. Analitzem els beneficis del peix en el rendiment escolar.

 

El cervell dels infants, i el nostre, est√† compost en un 60% per l√≠pids. Segons el Dr. Ramon de Cangas, bi√≤leg i nutricionista, els √†cids grassos Omega 3, presents en el peix blau, tenen funcions importants per al cervell. Concretament, un d’aquests √†cids, el DHA, o √†cid docosahexaenoic, juga un paper fonamental en el desenvolupament del cervell i el sistema nervi√≥s central i, com a conseq√ľ√®ncia, en les capacitats cognitives de l’infant.

 

La Dra. Alex Richardson, investigadora de la Universitat d’Oxford, va una mica m√©s enll√†. Segons un assaig cl√≠nic de la mateixa universitat i dirigit per la mateixa Richardson, es demostra que l’augment de consum diet√®tic d’Omega 3 – DHA i EPA (√†cid eicosapentaenoic) en nens durant l’etapa escolar augmenta de forma not√≤ria l’acompliment de la lectura i el comportament. L’estudi va analitzar els h√†bits alimentaris de nens d’entre 7 i 9 anys. El resultat va evidenciar que els petits que no ingerien el nivell recomanat de peix (i per tant amb baixos nivells en sang d’Omega 3) van obtenir puntuacions m√©s baixes en proves de lectura i mem√≤ria. Els pares tamb√© han postil¬∑lat que el comportament i son dels nens era pitjor.

 

Perqu√® el consum d’Omega 3 DHA i EPA tingui un efecte en el rendiment escolar, la Dra. Richardson recomana un increment de 1.000 – 2.000mg / dia, que equivaldria a fer entre 4 i 8 √†pats amb peix o marisc a la setmana. Tot i que els estudis es van realitzar a nens d’entre 6 i 12 anys, Richardson no veu cap ra√≥ perqu√® no es puguin beneficiar nois d’altres edats, ja que s’han realitzat estudis similars amb estudiants d’entre 18 i 40 amb resultats molt semblants.

 

A Freskibo tenim una ampli assortiment de peixos i productes per completar la quantitat di√†ria necess√†ria d’√†cids Omega 3 DHA i EPA, com filets o filets de salm√≥, a m√©s del nostre salm√≥ d’Alaska. Si els teus fills no s√≥n molt amants del peix, tenim les Marineras de tonyina, salm√≥, llu√ß o bacall√†. Saboroses combinacions a partir de lloms de peix que conserven totes les propietats nutricionals, i que segur els encantar√†.

 

Ajuda els teus fills a aconseguir millors resultats escolars i a forjar-se un futur pedag√≤gic introduint l’Omega 3 en la seva dieta. En propers articles de Freskibo analitzarem altres beneficis dels √†cids grassos Omega 3.

0 Comments

Deixa un comentari

La seva adreça de correu electrònic no serà publicada.