fbpx

Propietats del salmó: 5 raons per introducir aquest peix blau a la dieta

Freskibo | 28 Desembre 2018 | Blog, Consells nutricionals

El salmó és un peix blau que reuneix totes les característiques perquè desitgem afegir-lo a la nostra dieta quotidiana. Molt consumit a Rússia, Gran Bretanya i Escandinàvia, és un gran aliat per portar una alimentació més sana. En aquest post us avancem 5 raons per introduir aquest peix blau a la dieta. Tot allò que necessites saber sobre les propietats del salmó.

 

Primera raó: les vitamines

El salmó és, com segurament ja hem sentit anteriorment, un peix blau ric en vitamina D. Cada 100 grams d’aquest peix contenen aquestes principals vitamines:

  • Vitamina B3: 13,17 gu
  • Vitamina B6: 0,73 mg
  • Vitamina D: 9,88 ug

La vitamina B3, o niacina, és una de les vitamines més importants per al nostre organisme. D’una banda, ajuda al correcte funcionament de les nostres neurones. També col·labora en la producció d’hormones esteroidees i ens ajuda perquè la nostra pell tingui bon aspecte. Una altra de les seves funcions és ajudar el nostre cos a eliminar toxines i a mantenir un bon nivell de colesterol. La vitamina B6 s’elimina per l’orina, per la qual cosa cal que la generem cada dia. També anomenada piridoxina, participa en la creació de glòbuls vermells, ajuda les cèl·lules del nostre cos a rebre oxigen, reforça el sistema immune i sintetitza diversos neurotransmissors. La vitamina D ajuda a la metabolització del calci i als mineralitzar els ossos.

El salmó conté, a més, per a cada 100 grams, les següents vitamines en menor mesura:

  • Vitamina A: 13,30 gu
  • Vitamina B1: 0,20 mg
  • Vitamina B2: 0,15 mg
  • Vitamina B5: 1 gu
  • Vitamina B7: 7,40 ug
  • Vitamina B9: 22,45 gu
  • Vitamina B12: 3,93 ug
  • Vitamina E: 2,02 mg
  • Vitamina K: 0,40 ug

Segona raó: el seu gran valor nutricional

Ja hem vist en l’apartat anterior que el salmó és ric en tres vitamines necessàries per al nostre organisme, però afegirem a aquesta llista altres propietats nutricionals que són de gran importància. I és que cada 100 grams d’aquest peix contenen minerals i proteïna. Però el més important del salmó és la seva riquesa en àcids grassos Omega-3. Per una peça de 100 gr de salmó, aquest conté:

  • Ferro: 0,84 mg
  • Proteïnes: 20,62 gr
  • Calci: 20,52 mg
  • Potassi: 336 mg
  • Iode: 28,32 mg
  • Zinc: 0,72 mg
  • Magnesi: 25,80 mg
  • Sodi: 59 mg
  • Fòsfor: 253 mg
  • Calories: 191 kcal
  • Colesterol: 48,10 mg
  • Greix: 12,10 g
  • Purines: 170 mg

Tercera raó: tenir cura del nostre teixit muscular

Tots sabem que els àcids grassos Omega-3 ens aporten el principal benefici del salmó. El nostre cos absorbeix fàcilment les proteïnes del salmó, i aquesta proteïna no conté cap substància cancerígena.

 

Quarta raó: el salmó té cura del cor, cervell i sistema nerviós

Ja hem parlat anteriorment dels àcids grassos. Els del salmó són beneficiosos per ajudar-nos a lluitar contra el colesterol. Sabem que els metges l’inclouen en la dieta després de patir un atac de cor. Quin és el motiu? Perquè el salmó enforteix els músculs del nostre cor, ens ajuda a baixar la pressió sanguínia i, fins i tot, evita que les artèries s’endureixin com succeeix amb el pas dels anys.

A més, cal recordar que els àcids Omega-3 ens ajuden a millorar la memòria. Com? Està demostrat que el consum d’aquest peix redueix el risc de desenvolupar malalties tan temudes com l’Alzheimer i el Parkinson.

També hem de comentar que aquests àcids, combinats amb les vitamines A i D, tenen cura el nostre sistema nerviós, frenant els símptomes d’envelliment i ajuden a prevenir els coàguls sanguinis, disminuint així el risc de patir accidents cardiovasculars.

Finalment, però no menys important, cal tenir en compte que el salmó actua com a antidepressiu natural.

 

Cinquena raó: accelera el nostre metabolisme

El consum de salmó accelera el nostre metabolisme, i es tradueix en una major absorció de sucre. I què vol dir això? Doncs que el nivell de sucre en sang baixa. I quin és el benefici que obtenim? Doncs que reduïm el risc de patir diabetis.

 

Per tant, només podem concloure que consumir salmó és de les millors decisions que podem prendre. Així que, a cuinar!

0 Comments

Deixa un comentari

La seva adreça de correu electrònic no serà publicada.

Si continues utilitzant aquest lloc accepta l'ús de cookies. més informació

La configuració de galetes d'aquest web estan configurats per "permetre cookies" i així oferir-te la millor experiència de navegació possible. Si segueixes utilitzant aquesta web sense modificar la vostra configuració de cookies o fas clic a "D'acord" estaràs donant el teu consentiment a això.

Tancar