fbpx

Propietats del lluç: 5 raons per menjar aquest peix blanc

Freskibo | 31 Octubre 2018 | Blog, Consells nutricionals

El lluç és el peix més consumit a Espanya. És un peix blanc o magre amb un gran nombre de propietats que el converteixen en un aliment que hauríem de menjar habitualment. En aquest article del blog de Freskibo us descobrirem les principals propietats del lluç per introduir-lo als nostres menjars.

 

Primera raó: les vitamines del grup B

El lluç és una gran font de vitamines del tipus B. Per a cada 100 gr. de carn d’aquest peix blanc podem obtenir el següent percentatge de quantitat diària recomanada de vitamines:

  • Vitamina B1: 8%
  • Vitamina B12: 44%
  • Vitamina B2: 6%
  • Vitamina B3: 53%
  • Vitamina B6: 11%
  • Vitamina B9: 6%

La vitamina B1, o tiamina, tiene propiedades energéticas y es necesaria para un buen funcionamiento del sistema nervioso y aparato muscular. Además, ayuda a la formación de los glóbulos rojos y para la asimilación de la glucosa. La vitamina B12, también conocida como cobalamina, participa en múltiples funciones vitales como la producción de energía y para un correcto funcionamiento del cerebro y el sistema nervioso. La riboflavina, o vitamina B2, activa funciones de otras vitaminas como la B6, y es necesaria para la obtención de energía para el organismo y participa en la formación de glóbulos rojos, blancos y plaquetas. Por otra parte, la vitamina B6 está involucrada en el metabolismo de macronutrientes, la síntesis de neurotransmisores, histamina y hemoglobina. Finalmente, la vitamina B9, o ácido fólico, es necesaria para la formación de los ácidos nucleicos, y participa transfiriendo moléculas de carbono.

La vitamina B1, o tiamina, té propietats energètiques i és necessària per a un bon funcionament del sistema nerviós i aparell muscular. A més, ajuda a la formació de glòbuls vermells i a l’assimilació de la glucosa. La vitamina B12, també coneguda com a cobalamina, participa en múltiples funcions vitals com la producció d’energia i per a un correcte funcionament del cervell i el sistema nerviós. La riboflavina, o vitamina B2, activa funcions d’altres vitamines com la B6, i és necessària per a l’obtenció d’energia per a l’organisme i participa en la formació de glòbuls vermells, blancs i plaquetes. D’altra banda, la vitamina B6 està involucrada en el metabolisme de macronutrients, la síntesi de neurotransmissors, histamina i hemoglobina. Finalment, la vitamina B9, o àcid fòlic, és necessària per a la formació dels àcids nucleics, i participa transferint molècules de carboni.

 

Segona raó: els minerals del lluç

Altres nutrients com els minerals també són presents a la carn del lluç. Aquests són els tipus i quantitats de minerals que trobarem a 100 gr. de lluç:

  • Ferro: 1,1 mg
  • Calci: 33,1 mg
  • Potassi: 294 mg
  • Iode: 27 mg
  • Magnesi: 25,1 mg
  • Fòsfor: 142 mg

El ferro és un mineral bàsic per al nostre cos. Actua incrementant funcions cognitives com el raonament, aprenentatge o memòria. També millora el rendiment atlètic i és fonamental per al desenvolupament dels nens. El calci és un altre mineral essencial per a l’organisme i en aquest cas té inferència en la densitat dels ossos i salut de les dents. També és important per als teixits corporals, sang i neurones. El potassi té un efecte regulador per al sistema nerviós i muscular, controla la pressió arterial, millora el funcionament renal i la salut del nostre cabell. El iode, per la seva banda, ajuda a metabolitzar hormones, actua en el sistema circulatori prevenint malalties cardíaques. Ajuda a desenvolupar el cervell, elimina toxines i és beneficiós per a la nostra pell i cabell. El magnesi és un conductor que permet l’assimilació del calci, és beneficiós per al nostre esquelet i ossos. També permet lluitar contra la diabetis a causa de les seves funcions metabòliques i enforteix el sistema circulatori. Finalment, el fòsfor participa en la formació d’ossos i dents, a la metabolització d’aliments en energia i ajuda a constituir el material genètic.

 

Tercera raó: l’àcid gras Omega 3 del lluç

Com ja vam analitzar en anteriors publicacions del blog de Freskibo (Els beneficis del peix en el rendiment escolar), l’àcid gras Omega 3 té nombrosos beneficis per al desenvolupament i manteniment cognitiu. En totes les etapes de la nostra vida, l’àcid Omega 3 té una importància capitalina per al nostre sistema nerviós. En l’etapa de creixement augmenta les capacitats lectores i de comportament. Aquests beneficis es poden estendre fins a la mitjana edat i també tenen un paper fonamental en la gent gran. Té un efecte cardioprotector, redueix els nivells de pressió arterial i finalment ajuda a mantenir i millorar les capacitats cognitives.

 

Quarta raó: perdre pes

 

Segons un estudi realitzat pel Centre d’Investigació Biomèdica en Xarxa-Fisiopatologia de l’Obesitat i la Nutrició, o Ciberobn, el lluç és capaç de reduir la pressió arterial i disminuir el perímetre gras de la cintura. En aquest estudi es va demostrar que la ingesta de 100 gr. de lluç redueix els nivells de colesterol i l’índex de massa corporal. Convertint a aquest peix blanc en el teu millor aliat per reduir els lípids del cos.

 

Cinquena raó: perquè és un peix boníssim i combina amb tot

El lluç, de gust suau i textura tendra, és un peix molt utilitzat i preuat per la nostra gastronomia. A Freskibo t’oferim el lluç en diferents formats perquè puguis gaudir-la en una infinitat de combinacions. El podràs trobar com a Marineras, Filets de lluç i com a Recetas Exprés de Lluç a l’all.

 

Gaudeix de les sanes propietats del lluç de la forma que prefereixis, amb les múltiples i delicioses opcions que et proposem des Freskibo.

0 Comments

Deixa un comentari

La seva adreça de correu electrònic no serà publicada.

Si continues utilitzant aquest lloc accepta l'ús de cookies. més informació

La configuració de galetes d'aquest web estan configurats per "permetre cookies" i així oferir-te la millor experiència de navegació possible. Si segueixes utilitzant aquesta web sense modificar la vostra configuració de cookies o fas clic a "D'acord" estaràs donant el teu consentiment a això.

Tancar